Angajatii buni parasesc managerii, nu compania!

CV-ul tau in 7 pasi simpli!
March 23, 2016
Am deja un job, dar vreau o cariera!
April 29, 2016

Angajatii buni parasesc managerii, nu compania!

Demisionez de tine

Demisionez de tine!  – Angajații buni părăsesc managerii, nu compania!

În ultima perioadă se vorbește foarte mult despre acest subiect la nivel mondial. Chiar site-ul Forbes scria la începutul anului că „Oamenii părăsesc managerii, nu compania“.

De ce totuși un angajat bun părăsește o companie? Este adevărată teoria conform căreia un angajat bun părăsește managerul, nu compania în care activează?

Dacă întrebăm un angajat (sau chiar mult mai mulți) ne va povesti cu siguranță că de-a lungul experienței sale profesionale a avut cel puțin un șef/manager care i-a ușurat decizia de a schimba compania, jobul, de a accepta o altă ofertă etc.

La polul opus se află managerii. Dacă îi întrebăm pe ei, părerea este total diferită și este de înțeles. De ce? Nu își pot contesta singuri abilitatea de lider. Specialiștii ne spun că abilitățile de lider sunt o treime înnăscute și două treimi construite. Dar să nu facem totuși confuzii! Un lider nu este egal cu manager! Funcția de Manager presupune gestionare, conducere, pe când liderul este urmat în mod natural de oamenii pe care îi conduce, luând în considerare mai mulți factori printre care personalitatea lui, carisma, nivelul de empatie, inteligența nativă, modul de a motiva oamenii etc.

În multe societăți nu există un plan strategic privind dezvoltarea pe termen mediu sau lung, fapt ce atrage după sine o gestionare nu tocmai potrivită a celei mai importante resurse – omul.

Iată câteva 5 motive frecvente pentru care angajații părăsesc managerii:

1 – Suprasolicitarea!
Managerii trebuie să înțeleagă faptul că, deși au un angajat foarte bun, este doar unul! Nu poate face munca a doi sau trei angajați, iar productivitatea angajatului scade în timp ce activitățile cresc tot mai mult!

2 – Salarizarea!
Dacă ai un angajat foarte bun, plătește-l pe măsură! Dacă nu, îți rămâne să fii uimit că acceptă o altă ofertă datorită pachetului salarial atractiv. Asemenea, angajații își desfășoară activitatea și sunt remunerați. Întârzierile salariale nu fac decât să îi facă pe angajați să se orienteze către o companie care să le respecte drepturile contractuale.

3 – Nerespectarea angajamentelor!
Este ușor să faci promisiuni pentru a atrage un angajat bun în compania ta. Respectă-le, astfel îți pierzi tu respectul venit din partea angajatului tău! Dacă un manager nu își respectă angajamentele, de ce să existe pretenția să o facă angajatul?

4 – Neaprecierea!
Dacă oferi feedback-uri negative, oferă și pozitive! Angajaților le crește încrederea atunci când munca lor este recunoscută! Pentru mulți manageri, să spui ‘mulțumesc’ sau ‘bravo’ presupune un efort.

5 – Relația manager-angajat!
În multe companii nu există. Pe lângă succesul profesional, managerii ar trebui să își susțină angajații în pasiunile lor și să îi motiveze frecvent, dar la nivel individual! Poate unii angajați își doresc training-uri pentru a capta și mai multe informații și a își îmbunătății performanțele, alții poate își doresc 1 zi liberă, însă dacă nu există o relație de comunicare nemulțumirile sau dorințele angajaților rămân în același stadiu!

Toate aceste lucruri și-ar putea găsi rezolvarea foarte simplu! După cum susținea și J. Cliffton (CEO Gallup – companie de consultanță) – Cea mai importantă decizie pe care o iei în afaceri este pe cine pui manager!

Loredana Robescu

HR Manager

Aptet HR

3 Comments

  1. Flavia says:

    Awesome

  2. ZS says:

    Foarte adevarat.
    Am demisionat de la o companie in 2009, de pe un post foarte bun(Regional manager) si bine platit, totul din cauza manager-ului direct.
    De asemeni cunosc citeva alte cazuri in care colegi sau prieteni au demisional din cauza managerilor directi.

    In acelasi timp trebuie sa recunoastem ca sunt cazuri cind angajati din pacate supporta manageri cu problem de management a personalului, in principal din cauza situatiilor cind nu sunt disponibile joburi in alte companii (current criza din domeniul servicilor in domeniul petrolier generate de pretul scazut al petrolului, cu 300-500 mii de specialisti cautind slujbe). Aceast specific situatie genereaza multiple probleme si diferite situatii in care angajati sufera stressul doar pentru a tine continuitatea, jobului. situatie dezastruuoasa fizic si mental.

    Articolul este interesant ca si informare a unei specific situatii, dar cred ca este neterminat, oferind doar o simpla solutie ca si “atentie pe cine pui manager”.

    • Administrator Administrator says:

      Apreciem parerea ta sincera!
      Total de acord! Sunt foarte multi factori care influențează acest aspect la modul general, însa totul pornește de la ‘pe cine alegi sa pui manager’.
      Sa nu uitam de factorii ceilalți – strategii, beneficii, mod de lucru, organizare etc. – absolut totul pornește de la nivel de management!

      Din păcate sunt foarte multi ‘oameni buni pe meserie’ care aleg sa facă schimbări, în mod obligatoriu, din cauza mediului de lucru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *