Ultima impresie conteaza la fel ca si prima!

Schimbare si noi experiente
January 9, 2017
Mai lasa si pe maine ce poti face azi!
January 11, 2017

Ultima impresie conteaza la fel ca si prima!

ultima-impresie-conteaza-la-fel-ca-si-prima

Un studiu de caz efectuat în SUA a evaluat impactul asupra comportamentului avut de clienți în momentul în care li se acordă  atenții mici.

Experimentul „Sweetening the till: The use of candy to increase restaurant tipping” derulat într-un restaurant a urmărit comportamentul unor clienți în situația în care, în momentul aducerii notei de plată, aceasta era însoțita de o ciocolată sau o bomboană mică.

Deși valoarea bomboanei era nesemnificativă, clienții care au primit o tratație specială s-au arătat foarte plăcut surprinși, s-au simțit tratați mai frumos decât în mod normal și au declarat că vor reveni în acel restaurant. Comparativ cu ceilalți clienți care au fost tratați în mod obișnuit, cei care au primit „tratația specială” odată cu nota de plată au lăsat și un bacșiș semnificativ mai mare chelnerului care i-a servit.

Dacă urmărim rezultatul final al studiului, observăm faptul că el nu face decât să confirme efectul reciprocității, dar și rezultatul evaluării unei acțiuni sau activități pe baza ultimei impresii lăsate, înainte de încheierea acesteia.

Luați aminte faptul că, deși prima impresie este importantă, și ultima impresie are un impact major asupra noastră ca persoane sau a companiei pe care o conducem!

Loredana Robescu

HR Manager

Aptet HR

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *